Functieomschrijving
CRM Marketeer
Als CRM Marketeer zorg je dat onze klantrelaties versterkt worden en de klanttevredenheid vergroot wordt. Dit doe je door klantgerichte marketingstrategieën te ontwikkelen, uit te voeren en te optimaliseren. Samen met onze data-analisten creëer je klantsegmenten aan de hand van onder andere RFM-analyses. Binnen jouw CRM domein krijg je vrijheid om samen met cross-functionele teams de complete klantreis te verbeteren. Je speelt een belangrijke rol in het beheren van onze klantendatabase en het analyseren van hun gegevens om gepersonaliseerde communicatie en marketinginitiatieven te realiseren. Er is bij Toelevering Online veel focus geweest op het aantrekken van nieuwe klanten, waar je nu jouw talenten op de retentie van onze klanten mag loslaten. Klinkt dit interessant? Lees dan verder!
Wat ga je doen en wat kun je bereiken?
Onze ambitie is helder: het grootste kozijnenplatform van Europa worden. De missie waar jij mee op pad wordt gestuurd om gepersonaliseerde strategieën te creëren om elk van onze klanten op hun reis te begeleiden. Je dagen bestaan uit een dynamische mix van het uitzetten van visie op het gebied van CRM en het analyseren van gegevens om de juiste digitale klantrelaties te realiseren en te onderhouden. Jouw taak is het begrijpen, optimaliseren en stimuleren van de klantreis om maximale groei te realiseren.
Je start je dagen met een diepe duik in de data waar je de klantgegevens analyseert en patronen zoekt waardoor je het klantgedrag begrijpt. De inzichten vertaal je naar pragmatische strategieën die de klantreis ondersteunen. Het (laten) schrijven van e-mails gaat om veel meer dan alleen tekst opstellen. Je formuleert dan ook berichten die niet alleen de inbox bereiken maar echt voor binding met de klant zorgt: doelgerichte communicatie die direct impact heeft op de verkoop.
Door klanten in groepen te verdelen, ontwikkel je samen met de campagnemarketeer campagnes die aansluiten bij specifieke behoeften. Het gaat hier niet alleen om mooie woorden of plaatjes, maar het slim sturen van de marketinginspanningen om verschillende doelgroepen effectief te bereiken. Daarnaast automatiseer je processen om schaalbaarheid te garanderen zonder de essentie van persoonlijke connecties te verliezen. Je bent niet alleen bezig met de dagdagelijkse gang van zaken, maar kijkt altijd vooruit om innovaties te implementeren die de klantrelatie naar een hoger niveau tillen. Het gaat niet alleen om klanttevredenheid, maar om meetbare groei.
Een greep uit je verantwoordelijkheden en werkzaamheden:
-(Internationale) klantgegevensanalyse: diepgaande analyse van klantgegevens om trends en gedragspatronen te identificeren;
- Strategieontwikkeling: Vertalen van (internationale) inzichten naar concrete strategieën voor het vergroten van klantbetrokkenheid en het stimuleren van conversies op internationale schaal;
- Automatiseren van processen: Implementeren van CRM-systemen en automatiseringstools om schaalbaarheid te waarborgen;
- Segmentatie: Categoriseren van klanten voor het lanceren van doelgerichte campagnes;
- (Internationale) klantenervaring: zorgen voor een gepersonaliseerde en naadloze ervaring voor klanten in Europa
- (internationale) e-mail campagnes: Opstellen en uitvoeren van gerichte e-mailcampagnes, aangepast aan specifieke doelgroepen in verschillende landen.
Vereisten
Wie ben jij?
Je hebt een sterke drive om elke dag weer een beetje beter te doen. Je weet de juiste mensen op het juiste moment te vinden (zowel intern als extern). Je kunt strategisch denken, beschikt over analytisch vermogen en je hebt de technische (procesmatige) vaardigheden om systemen op te zetten. Verder ben je easy-going en kun je goed samenwerken. Het belangrijkste is dat je graag in een snel veranderende omgeving en met ambitieuze mensen werkt. De kans is reëel dat we in de toekomst een team om jou heen gaan bouwen.
Wie is Toelevering Online?
Toelevering Online groeit supersnel en wij willen zoveel mogelijk klanten voorzien van maatwerk kozijnen, deuren en schuifpuien. Daarbij is de levertijd van een maatwerk kozijn in een traditioneel proces twee tot drie maanden. Wij leveren kozijnen vanaf vijf werkdagen. Hoe? Wij maken fabrieken efficiënter, lijntjes korter en systemen slimmer. Daardoor zijn de kosten lager, de service beter en het werkplezier groter, zodat iedereen kan doen waar hij goed in is! Het bedrijf zit vol met ambitie en wil ieder jaar de omzet verdubbelen om uiteindelijk marktleider te worden in binnen- en buitenland!
Wat krijg je van ons?
- Een rol binnen een snelgroeiende scale-up waarin je echt jouw stempel kunt gaan drukken;
- Een goed en passend salaris bij je verantwoordelijkheden en ervaring;
- Mogelijkheden tot het vergroten van vakinhoudelijke kennis & tot persoonlijke en professionele ontwikkeling;
- Goede secundaire arbeidsvoorwaarden zoals het opbouwen van pensioen bij ABN AMRO;
- Optioneel lease-a-bike;
- Flexibele werktijden;
- Reiskostenvergoeding;
- 37 vakantiedagen.
Wat breng je mee?
- Minimaal HBO werk- en denkniveau;
- Minimaal 5 jaar relevante werkervaring binnen CRM of aanverwanten;
- Je spreekt en schrijft zowel Engels als Nederlands;
- Je werkt het liefst in of met een team en je bent analytisch ingesteld.
Enthousiast?
Lees je deze vacature en ben je nieuwsgierig geworden naar meer? Neem dan contact met ons op! Je kunt solliciteren via onderstaande buttons, maar het is altijd welkom om gewoon eens contact op te nemen met onze recruiter Mees Kanneof
Helemaal klaar!
Je sollicitatie is succesvol ingediend!