Functieomschrijving
E-mailspecialist
Als e-mailmarketeer zorg je dat we onze klanten op de juiste momenten binnen de customer journey bereiken met geautomatiseerde e-mails. De afgelopen jaren heeft onze focus heel sterk op het aantrekken van nieuwe klanten gelegen. Er valt daarom nog veel winst te behalen op het gebied van de retentie van onze klanten. Concreet krijg jij de verantwoordelijkheid over de omzet uit onze transactionele en commerciële e-mails, waarvoor je de marketing automation gaat inrichten en optimaliseren. Je kan een commerciële doorvertaling maken en haalt je inspiratie uit het analyseren van data. Klinkt dit interessant? Lees dan verder!
Wat ga je doen en wat kun je bereiken?
Onze ambitie is helder: het grootste kozijnenplatform van Europa worden. Jij bent degene die leidend is op gebied van e-mailmarketing, wat betekent dat jij een commerciële blik hebt en de doorvertaling maakt vanuit onze bedrijfsdata. Dit doe je natuurlijk niet alleen! Je werkt samen met een intern en extern team met dataspecialisten, contentmarketeers en e-mailspecialisten. In de eerste fase zet jij een goede basis neer voor onze nieuwsbrieven, transactionele- en commerciële mailflows. Tijdens het proces blijf jij nieuwe inzichten delen en voed je de organisatie met ideeën. Je zult mails monitoren en deze optimaliseren door slimme A/B testen. In deze functie ligt de focus niet op zaken als creatief schrijven maar op het bepalen van kwaliteitseisen, het analyseren van resultaten en het bedenken van mailflows.
Dit doe je natuurlijk niet alleen! Je werkt samen met een intern en extern marketing team en jij bent echt leidend op het gebied van e-mail marketing. In de eerste fase zet jij een goede basis neer voor onze transactionele- en commerciële e-mails. Tijdens het proces blijf jij nieuwe gedachtes en inzichten delen & voed je de organisatie met ideeën. In deze functie ligt de focus niet op zaken als creatief schrijven maar op het bepalen van kwaliteitseisen, het analyseren van resultaten, het inrichten van (e-mail) marketing automation, het bouwen van een e-mail flow en het meedenken in campagnes.
Je belangrijkste verantwoordelijkheden zijn:
- Het beheren van klantsegmenten;
- Inrichten van marketing automation, de digitale klantbeleving en het bouwen van e-mail flows;
- Bepalen van de kwaliteitseisen waaraan de e-mails moeten voldoen;
- Analyseren van resultaten op het gebied van e-mail marketing;
- Jij draagt zorg voor een juiste internationale roll-out van alle e-mail marketing;
- Door de nauwe betrokkenheid bij een aantal interne afdelingen neem je ook een onderdeel interne communicatie tot je;
- Je maakt je keuzes op basis van data en optimaliseert de processen die je hebt ingericht.
Vereisten
Wie ben jij?
Je hebt een sterke drive om elke dag weer een beetje beter te doen. Je weet de juiste mensen op het juiste moment te vinden (zowel intern als extern). Je kunt strategisch denken, beschikt over analytisch vermogen en je hebt de technische (procesmatige) vaardigheden om systemen op te zetten. Verder ben je easy-going en kun je goed samenwerken. Het belangrijkste is dat je graag in een snel veranderende omgeving en met ambitieuze mensen werkt. De kans is reëel dat we in de toekomst een team om jou heen gaan bouwen.
Wie is Toelevering Online?
Toelevering Online groeit supersnel en wij willen zoveel mogelijk klanten voorzien van maatwerk kozijnen, deuren en schuifpuien. Daarbij is de levertijd van een maatwerk kozijn in een traditioneel proces twee tot drie maanden. Wij leveren kozijnen vanaf vijf werkdagen. Hoe? Wij maken fabrieken efficiënter, lijntjes korter en systemen slimmer. Daardoor zijn de kosten lager, de service beter en het werkplezier groter, zodat iedereen kan doen waar hij goed in is! Het bedrijf zit vol met ambitie en wil ieder jaar de omzet verdubbelen om uiteindelijk marktleider te worden in binnen- en buitenland!
Wat krijg je van ons?
- Een rol binnen een snelgroeiende scale-up waarin je echt jouw stempel kunt gaan drukken;
- Een goed en passend salaris bij je verantwoordelijkheden en ervaring;
- Mogelijkheden tot het vergroten van vakinhoudelijke kennis & tot persoonlijke en professionele ontwikkeling;
- Goede secundaire arbeidsvoorwaarden zoals het opbouwen van pensioen bij ABN AMRO.
- 37 vakantiedagen;
- Een laptop om je werk goed te kunnen doen.
Wat breng je mee?
- Minimaal HBO werk- en denkniveau;
- Minimaal 5 jaar relevante werkervaring binnen de e-mail marketing of aanverwanten;
- Je hebt ervaring met het opzetten van e-mail flows;
- Je hebt ervaring met Squeezly;
- Je spreekt en schrijft zowel Engels als Nederlands;
- 'Nice to haves' zijn ervaring met google analytics, spotler en andere online marketing tools;
- Je werkt het liefst in of met een team en je bent analytisch ingesteld.
Enthousiast?
Lees je deze vacature en ben je nieuwsgierig geworden naar meer? Neem dan contact met ons op! Je kunt solliciteren via onderstaande buttons, maar het is altijd welkom om gewoon eens contact op te nemen met onze recruiter Mees Kanneof
Helemaal klaar!
Je sollicitatie is succesvol ingediend!